Háztartás

Souldrops innovatív tisztítószercsalád

SOULDROPS:

NEMZETKÖZI SIKERRETÖR A KÖRNYEZETBARÁTDESIGN TISZTÍTÓ- ÉS MOSÓSZERCSALÁDOT GYÁRTÓ HAZAI STARTUP

Új, friss és innovatív. Fiatal magyar szakemberekből álló startup lép be a hazai mosó- és tisztítószerpiacra.

100%-ban magyar termék és vállalkozás. Az új tisztítószercsalád piacra lépését megelőző kutatás és fejlesztés, a know-how kidolgozása, valamint a gyártási folyamat is teljes egészében itthon történik– hazai munkaerővel, hazai forrású anyagi támogatással.

Környezetvédelem és design. A kifejlesztett termékek nemcsak egyedülálló módon környezet kímélőek, azaz foszfát- és foszfonát mentesek, de különleges a megjelenésük is.

Nemzetközi márkák kihívója. A mosószerek először a TESCO áruházakban kerülnek a polcokra, majd a tervek szerint valamivel később a többi kiskereskedelmi láncban is elérhetőek lesznek.


Új élménnyel lett gazdagabb a hazai vásárlóközönség: egy különleges,egyedi megjelenésű, innovatív, környezetbarát és szerethető mosó- és öblítő szer család, a Souldrops kerül az egyik legnagyobb áruházlánc polcaira. A termékek mögött álló 100%-ban magyar vállalkozás fiatal kutatói, fejlesztői és tulajdonosai nemcsak megfizethető áron kívánnak magas hatékonyságú mosószereket biztosítani, de a legnagyobb nemzetközi vállalatok hasonló termékeit is versenyre hívják. Az új tisztítószercsalád éppúgy megcélozza az árakra érzékeny vásárlóközönséget, mint azokat a fiatal felnőtteket és családokat, akik számára fontos a környezetvédelem, a design és az egyedi, innovatív megjelenés. A március első napjaitól kapható új tisztítószereket fejlesztő hazai startup a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő társaság Startup Tőkeprogramjának köszönheti elindulását.

Souldrops: megengedhető ár, kiemelkedő minőség. Ezt ígérik a Hiventures tőkebevonásával megvalósuló projekt új, 100%-ban magyar tulajdonosokból álló startup munkatársai. A hosszú kutatás és fejlesztés után gyártásba került új tisztító- és mosószercsaládot tervező magyar fiatalok (Gyimóthy Gábor, Bóna Richárd, Lukács Ádám), nemcsak a vállalkozás menedzsmentjét alkotják, de már több mint egy évtizedes közös múltjuk is van a különböző műszaki és vegyipari fejlesztési feladataik ellátásában. A csapatot alkotó szakemberek a kutatási környezetükben dolgoztak már együtt különböző nagynevű termékek receptúráján, számos háztartási finom vegyi áru fejlesztésén, valamint a környezetvédelem különböző területeit érintő megoldások megtalálásán.

„Nemcsak családos emberek, de lelkes és elhivatott környezetvédők is vagyunk. Mindannyiunk számára fontos, hogy milyen környezetben nőnek fel a gyerekeink. Azt valljuk, hogy a lakókörnyezetünkért és a természetért érzett felelősség nem a vásárlók döntéseinél kezdődik, hanem sokkal korábban. Szerintünk a gyártók felelőssége, hogy mi kerül a mosószeres flakonokba. Úgy is mondhatnám, a felelős gondolkodás a mi munkahelyünkön, a laboratóriumban kezdődik.” nyilatkozta Gyimóthy Gábor kémikus, a Souldrops vezető kutatója.

Hogy néz ki a hazai mosószerpiac?Jelenleg nincs magyar gyártó terméke a hazai mosó- és tisztítószerpiacon. Az áruházak polcain alapvetően csak 3-4 multinacionális cég, valamint a kiskereskedelmi láncok saját márkás termékeit találhatjuk. A legnagyobb probléma azonban mégiscsak az innováció elmaradása. Ma a versenytársaink kreativitása leginkább csak a vonzó szlogenek kitalálásában mutatkozik meg.” – mondta Bóna Richárd, a Souldrops ügyvezető igazgatója.

Kezdetben a Souldrops csapatának szakemberei a vállalkozás B2B üzletfeleinek – azok közül is elsősorban a szállodáknak– fejlesztettek tisztító- és mosószereket, és csak a megfelelő üzleti tapasztalatok megszerzése, a termékportfólió és az üzleti stratégia kialakítása,valamint a lehetséges célpiacok felkutatása után vágtak bele a saját márka fejlesztésébe, a jövőbeli üzleti partnerrel való tárgyalásokba, illetve a gyártás és értékesítés előkészítésébe. Az új termékek egyelőre csak Magyarországon, de a tervek szerint ősztől a visegrádi négyek országaiban, azaz Magyarország mellett, a Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában megtalálható üzlethálózatokban is kaphatóak lesznek. A lakossági piacra történő belépéskor a termékpaletta fókuszába az univerzális mosó gél és az ahhoz javasolt három különböző illatú öblítő került.

 

A siker receptje 3 pontban

  • Az új mosószer egy hagyományos szektort céloz meg – de egyáltalán nem hagyományos módon (disruptive innovation).
  • Mind a mosószerek összetevőinek vegyi kialakításában (pl. újfajta fehérítő rendszer, környezetbarát összetevők), mind a megjelenés módjában (pl. egyedi design) újdonságra törekszik.
  • Nem ígér kevesebbet, minthogy a legjobb ár/érték mutatót biztosítja a vásárlóinak – természetesen úgy, hogy ezzel együtt is az egyik leghatékonyabb mosási élményt nyújtja.*

*az ÉMI-TÜV SÜD Kft. akkreditált laboratóriumának vizsgálatai alapján


„Amellett, hogy örülünk, hogy egy társadalmilag is hasznos magyar vállalkozás fejlődésében vehetünk részt, pénzügyi befektetőként komoly üzleti elvárásokat is megfogalmaztunk az induló vállalkozással szemben. Terveink szerint a Souldrops néhány év alatt el fogja érni az 1%-os piaci részesedést, és működésének második évében üzemi profitot fog termelni.” – tette hozzá Kisgergely Kornél, az MFB csoporthoz tartozó Hiventures vezérigazgatója.



További információ: www.souldrops.hu